nlcgniezno.com
FORUM NO LIMIT CREW Gniezno

ARTYKUŁY - Zimowanie motocykla

kaczor - 2009-01-27, 22:41
Temat postu: Zimowanie motocykla
Zimowanie motocykla - czyli jak przygotować motocykl do garażowania w zimie

Pytanie, które dość często jest zadawane - jak się zaopiekować naszym motocyklem, aby wszystko było jak należy.
Dzięki pomocy Qby i Księcia powstał artykuł, którego celem jest przedstawienie najważniejszych czynności jakie powinniśmy wykonać odstawiając nasz sprzęcik po sezonie do garażu.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁ

chriss - 2009-01-27, 23:59

Panowie, szacunek :idea:
artykuł, że mucha nie siada, pełna profeska ze zdjęciami, aż się miło czyta :!: <brawo>

IZA - 2009-01-28, 10:40

<nauka> <brawo>
Mynia - 2009-01-28, 11:52

Fajny artykuł, z dużą ilością mądrości ,,, brawo <spoko>

I jeśli można , dodałbym jeszcze, że w przypadku braku stojaczków motocykl co jakiś czas należy przestawić, aby zmienić miejsce styku opony z podłożem. Innymi słowy, należy co 2 -3 tygodnie zmienić miejsce dotykania opony z podłożem.

I na zdjęciach fajnie jest pokazane, ale zabrakło w opisie, że łańcuch należy smarować od jego wewnętrzej strony (tzw. bieżni -> nie wszyscy o tym wiedzą)

KRIS - 2009-01-28, 18:59

Artykuł naprawdę niezły. Kiedyś już o tym było: http://nlcgniezno.com/for...er=asc&start=15
GUTEK - 2009-01-28, 19:11

Ale pokrowca to tylko pozazdroscic :!: :mrgreen:
born1 - 2009-01-31, 00:42

Jeśli mogę dodać kilka rad z mego własnego doświadczenia po ponad dwudziestu pięciu latach jazdy różnymi gratami to:
Polecam przed zimowaniem zmienić olej silnikowy, oczywiście z filtrem, płyn hamulcowy i sprzęgłowy, a w motocyklach z osobną skrzynią biegów- w niej również jak i w przekładni głównej - w motocyklach napędzanych wałkiem kardana.. a dlaczego zapytacie? Oleje jak to oleje starzeją się bez względu na to czy syntetyczne, półsyntetyczne, mineralne(te najszybciej), zwłaszcza po okresie całorocznej eksploatacji jeśli nie wyjeździliście przebiegu międzyserwisowego, zbierają się zanieczyszczenia-nagary, skrapla się woda, wytrącają się dodatki, tracą swe właściwości smarne, powodują korozję wewnętrzną współpracujących elementów. Podobnie z DOT4, który jest bardzo higroskopijny i wchłania wodę z powietrza w zbiorniczkach(przez cały sezon), odkręcanych przecież, również następuje jego szybsze starzenie po wielokrotnym przegrzaniu podczas hamowań. A co do akumulatorów kwasowych(bez i obsługowych): polecam sprawdzić woltomierzem choćby raz na dwa tygodnie - napięcie nie powinno spaść poniżej 12,4-12,5Volta gdyz powoduje to zasiarczanie cel, prowadzące do zwarcia, osobiście gdy nie jeżdżę dłużej niż tydzień zimą ładuję akumulator, żelowych: nie dopuścić do spadku napięcia poniżej 12,4V gdyż może już być nie do odratowania takowy. Trwałość akumulatora gdy o niego dbamy - spokojnie 5-7lat. Z płynem chłodniczym również nie czekać do wiosny jeśli zbliża się wkrótce zmiana, obowiązkowo sprawdzić jego koncentrację. A jeśli moto posiada filtr powietrza K&N - wyczyscić takowy i przygotować do ponownego użycia.. i jeszcze jedna rada: jeśli jeździmy motocyklem przy temperaturach ok.5 st.C i poniżej- zmieniać olej co trzy miesiące lub co 3 tys.km..

AGA - 2009-02-02, 21:25

no no no Panowie pełen profesjonalizm !! !! !!
KRIS - 2010-01-15, 14:03

Zima z Davidem Attenborough <lol> http://www.youtube.com/watch?v=W-7b5l62f14 <okok>


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group